Zamknięcie konta PKO BP w oddziale
Nadszedł czas, aby zamknąć konto oszczędnościowe w PKO Banku Polskim. Z rachunku korzystałem dość rzadko, ponieważ posiadam konta w innych bankach. Postanowiłem zlecić procedurę w oddziale, wypłacając jednocześnie zgromadzone środki, był to rachunek oszczędnościowy bez karty. Likwidacja konta osobistego przebiega podobnie. Poniżej opiszę cały proces zamykania konta w PKO BP. Podpowiadam, na co zwrócić uwagę i ile czasu musiałem na to poświęcić.
Likwidacja konta w PKO Banku Polskim
W placówce banku jak zwykle zastałem kolejkę oczekujących. Niestety zamknięcia rachunku nie można dokonać przez Internet. Pisemne wypowiedzenie umowy korespondencyjnie nie wchodziło w grę, gdyż chciałem mieć od razu dostęp do wypłacanej gotówki. Był to oddział, w którym zakładałem konto, ale z tego co wiem wypowiedzieć umowę można w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego.
Etap I – Klienci indywidualni
Pierwszym etapem było „odsiedzenie swojego” na krzesełku w kolejce do stanowiska Klienci indywidualni. Czyli około 10 minut czekania, ponieważ pomimo dwóch stanowisk tylko jedno było czynne. Na stanowisku wystarczył mój dowód osobisty, którego dane zostały wklepane do systemu informatycznego banku. Obsługująca mnie Pani jako dobry „sprzedawca” zaproponowała mi inne konto zamiast obecnego. Moja odmowa została przyjęta z godnością, nie było dalszych prób i nalegania. Kolejne kilka minut to oczekiwanie na wydruk dyspozycji zamknięcia rachunku. Nie musiałem nic wypełnić, wystarczył jeden podpis (musi być zgodny z wzorem podpisu). Otrzymałem informację, iż konto zostanie zamknięte po wypłacie środków w kasie.
Niestety nie poprosiłem o kopię pisemnego potwierdzenia dyspozycji zamknięcia rachunku oszczędnościowego, jedyny (podpisany przeze mnie) egzemplarz został w banku. Mam nadzieję ze w moim przypadku nie będzie błędów proceduralnych i nie zostanę obciążony opłatami za konto po kilku latach od jego zamknięcia. Czytałem dopiero teraz o takim dziwnym przypadku w PKO BP.
Etap II – Obsługa kasowo-transakcyjna
Kolejny etap polegał na przejściu do stanowiska Obsługa kasowo-transakcyjna. Tutaj pomimo dwóch czynnych stanowisk kolejka była dłuższa i na krzesełku spędziłem kilkanaście minut. Liczba klientów przeprowadzających operacje gotówkowe w oddziale PKO BP nie zmalała chyba zbyt mocno w ostatnich latach. Pomimo bankomatu na zewnątrz i dostępu do rachunków przez Internet. Tutaj wyplata środków i wydrukowanie potwierdzenia trwało tylko kilka minut.
O tym pamiętaj:
|
Cała procedura wraz z oczekiwaniem w kolejkach trwała ok. 40 – 45 minut. Gdyby nie mój smartfon na którym w międzyczasie tworzyłem szkic tego wpisu 😉 , zapewne czas dłużył by mi się bardziej.
Pani Justyno z tego co się dowiedziałam to trzeba osobiście odwiedzić punkt banku 🙂 nie da rady listownie 😛
Cytuje:
W odpowiedzi na Pana pytanie wyjaśniam, że może Pan wypowiedzieć umowę rachunku w dowolnym oddziale Banku jedynie w formie pisemnej. Pismo z wypowiedzeniem może Pan także przesłać korespondencyjnie do wybranej placówki PKO Banku Polskiego. Wykaz oddziałów naszego Banku, wraz z danymi kontaktowymi załączam pod adresem: http://www.pkobp.pl/poi/.
W treści pisma powinny się znaleźć Pana dane osobowe (imię nazwisko, numer PESEL, numer konta) oraz dyspozycja zamknięcia rachunku. Wydane do rachunku karty płatnicze proszę zniszczyć i dołączyć do korespondencji lub dostarczyć do oddziału. Istotne jest, aby w momencie zamykania rachunku, nie było na nim żadnych zobowiązań finansowych wobec Banku (np. niespłacony debet, odsetki, opłaty). Jeśli na zamykanym rachunku znajdują się środki, proszę, aby określił Pan w piśmie z wypowiedzeniem sposób ich zadysponowania. W Banku obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia liczony od momentu dostarczenia pisma do oddziału. W tym czasie pobierane są należne Bankowi opłaty i prowizje. Wraz z rachunkiem zamykane są powiązane z nim usługi dodatkowe, np. usługi iPKO.
Proszę, by pamiętał Pan, że zgodnie z regulaminem dyspozycja może być zrealizowana, o ile zostanie podpisana zgodnie z wzorem podpisu złożonym w PKO Banku Polskim S.A. i pozytywnie zweryfikowana przez PKO Bank Polski S.A. W innym przypadku tożsamość i własnoręczność podpisu Posiadacza rachunku musi zostać poświadczona przez:
1) upoważnionego pracownika PKO Banku Polskiego SA, albo
2) notariusza polskiego, albo
3) polskie przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny, albo
4) bank zagraniczny będący korespondentem PKO Banku Polskiego SA, albo
5) notariusza zagranicznego, a dokument opatrzony klauzulą apostille.
Poświadczenie notariusza zagranicznego oraz klauzula apostille powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego w Polsce.
Marcin skutecznie zniechęciłeś mnie do wizyty w oddziale PKO. Chyba zamknę konto korespondencyjnie, tylko nie widzę żadnego wzoru wypowiedzenia umowy na stronie banku.
Nie miałem zamiaru nikogo zniechęcać, tylko opisałem jak to wyglądało w moim przypadku. Na stronie PKO BP nie widzę takiego formularza, ale z tego co znalazłem:
W treści pisma powinny się znaleźć dane osobowe (imię nazwisko, numer PESEL, numer konta) oraz dyspozycja zamknięcia rachunku. Wydane do rachunku karty płatnicze należy zniszczyć i dołączyć do korespondencji lub dostarczyć do oddziału. Istotne jest, aby w momencie zamykania rachunku, nie było na nim żadnych zobowiązań finansowych wobec Banku (np. niespłacony debet, odsetki, opłaty). Jeśli na zamykanym rachunku znajdują się środki, trzeba określić w piśmie z wypowiedzeniem sposób ich zadysponowania.
W Banku PKO BP obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia liczony od momentu dostarczenia pisma do oddziału. W tym czasie pobierane są należne Bankowi opłaty i prowizje. Wraz z rachunkiem zamykane są powiązane z nim usługi dodatkowe, np. usługi iPKO.