Recenzja nowego systemu w NEST Banku
Jestem wieloletnim klientem NEST Banku, jeszcze od czasów, kiedy nazywał się SMART. Do założenia i utrzymywania tutaj konta, skłonił mnie oczywiście brak opłat za rachunek, kartę i bankomaty w kraju. Nest Bank w październiku 2018 zmienił cały system bankowości elektronicznej. Po czym w 2019 roku modyfikacji uległ również serwis transakcyjny tej instytucji. Prowadząc blog finansowy i posiadając od lat Nest konto, nie mogłem sobie odmówić zrecenzowania nowego serwisu z punktu widzenia klienta. Sprawdzić, jakie są jego zalety i wady oraz przyjrzeć się nowym funkcjonalnością. W banku, który deklaruje kierowanie oferty produktowej dla rodzin i małych oraz średnich przedsiębiorców.
Nowy serwis transakcyjny
Z założenia nowy panel internetowy ma być jeszcze bardziej intuicyjny i przejrzysty. Upraszczając proces korzystania z konta osobistego i innych produktów. Nest Bank deklaruje, że zmiany nie są tylko kosmetyczne i wizerunkowe. Lecz pozwalają na jeszcze bardziej intuicyjne poruszanie się po menu i dostępnych zakładach. Upraszając proces korzystania z rachunku osobistego przez internet. System banku jest w pełni responsywny. Zgodnie z technologią Responsive Web Design (RWD) dopasowuje się do wyświetlacza większości urządzeń elektronicznych. Zarówno ekranów monitorów tradycyjnych, laptopów, smartfonów jak i tabletów.
Lekkości nowemu panelowi nadała zmiana zdjęć na specjalnie wykonane dla banku grafiki o charakterze nowoczesnych rysunków. W Nest Bank konto zachowało minimalizm i przejrzystość, które lubię w bankowych systemach transakcyjnych. Panel klienta jest nadal bardzo intuicyjny i czytelny bez zbędnych „wodotrysków”.
Na plus zasługuje pojawienie się w końcu możliwości zdefiniowania własnego loginu. Nie trzeba już zapamiętywać serii znaków, nadawanych wcześniej przez bank automatycznie. Pojawiło się również dodatkowe zabezpieczenie procesu logowania do Nest konta. Po wpisaniu loginu trzeba jeszcze wybrać odpowiednią ikonkę z obrazkiem, zdefiniowanym wcześniej przez klienta.
Bankowość na nowoczesnym CMS
Systemy CMS zrewolucjonizowały procesy tworzenia stron internetowych oraz zagościły w świecie bankowości. Nest Bank postanowił postawić nie tylko na funkcjonalny i przyjazny dla klienta „user experience” (UX). Lecz również nowoczesną technologię. Został wykorzystany zaawansowany Content Management System (System Zarządzania Treścią) klasy Enterpise. Ta technologia w systemie Kentico pozwoli na prostą rozbudowę serwisu i niższe koszty jego utrzymania dla Nest Banku. Z jednoczesną prostotą w zarządzaniu treściami i funkcjonalnościami dla klienta w panelu transakcyjnym. Specjaliści technologiczni banku twierdzą, że wybrany system pozwolił na szybką integrację z pozostałymi, już używanymi modułami w standardzie CRM.
Podział na finanse osobiste i firmowe
System internetowy Nest Banku przeszedł dość istotne zmiany. Skupiono się na poprawie komunikacji wizualnej i przejrzystym podziale na dwóch głównych grup odbiorców. Dlatego powstała sekcja „Dla Ciebie i rodziny” dla indywidualnych klientów konsumenckich. Jak również sekcja „Dla Twojej firmy” dedykowana przedsiębiorcom. Dzięki czemu nawigacja i poruszanie się po systemie uległy uproszeniu. Każda grupa klientów ma szybki dostęp do dedykowanym im produktów finansowych. Dla rodzin stworzono nawet dedykowaną zakładkę „Moja Rodzina”. Gdzie znalazły się formularze o zasiłki społeczne, takie jak Dobry Start 300 dla ucznia albo 500+. Jak również usługi takie jak osobiste Nest Konto, rachunki oszczędnościowe, lokaty i kredyty.
Blik najwcześniej jesienią?
Pomimo wielu zalet oferty Nest Banku, cześć klientów dość słusznie zaczęła domagać się wprowadzenia kolejnego usprawnienia. Chodzi o możliwość płatności aplikacją Blik. Menadżerowie Nest Banku deklarują, że funkcjonalność ta jest aktualnie wdrażana. Zaś termin planowanego zakończenia prac nad włączeniem Blik przypadnie na ostatni kwartał bieżącego roku. Tymczasem klienci mogą korzystać już z płatności Garmin, oraz cyfrowych portfeli Google Pay i Apple Pay. Blik w Polsce bardzo szybko zyskuje na popularności. W ubiegłym roku klienci banków wykonali za pomocą tej aplikacji już 3 razy więcej transakcji niż rok wcześniej.
Nowa aplikacja mobilna
Nie jestem szczególnym zwolennikiem bankowych aplikacji mobilnych. Gdyż często jest to najsłabsze ogniwo w bezpiecznym korzystaniu z dostępnych usług finansowych. Za sprawą choćby rosnącej liczby wirusów dedykowanych na smartfony. Zaś z bankowego systemu transakcyjnego można równie dobrze korzystać z przeglądarki w telefonie i tablice. Wracając do tematu Nest Bank zdecydował się na odświeżenie również swojej aplikacji mobilnej.
Jesteśmy klientami Nest Banku i jako firma bardzo chwalimy sobie współpracę.
Zmiany moim zdaniem nie wyszły na dobre aplikacji mobilnej. Napisy umieszczone na obrazkowym tle powinny być bardziej czytelne.
Na szczęście nie ma konieczności jej instalacji, wolę interfejs systemu transakcyjnego.
Dodatkowy zabezpieczenie podczas logowania w postaci obrazka to dobry pomysł. Nie trzeba ciągle wpisywać uciążliwych kodów sms.
Jestem klientem Nest banku od 2 lat. Mam drobne uwagi.
Na plus, że dodano powiadomienia dla klienta w systemie transakcyjnym, jak również w telefonicznej aplikacji mobilnej.
Na minus zaliczam brak utworzonych wcześniej skrótów po migracji.
W porównaniu do np. mbanku, w neście nadal jest prosto i czytelnie. Dla mnie to duży plus.