Okres rozliczeniowy w ING Banku Śląskim
W komentarzach na blogu już kilka razy przewijało się pytanie o okres rozliczeniowy w ING Banku Śląskim. Zakładający konto Direct zgodnie z instrukcją „jak założyć konto Direct w ING” pytają często także o pierwszy miesiąc użytkowania karty. Nie wiedząc czy bank za niepełny okres rozliczeniowy pobierze opłatę. Postanowiłem napisać krótki wpis na blogu wyjaśniający ostatecznie tę i podobne kwestie. Temat jest dość aktualny, ponieważ bank ING zdecydował się na podwyższenie limitu transakcji bezgotówkowych kartą zwalniających z opłaty miesięcznej (7zł) od 29 marca 2015 roku (z 200zł do 300zł).
Okres rozliczeniowy dla konta osobistego DirectNajpopularniejszy produkt banku to oczywiście rachunek osobisty (ROR) o nazwie Direct. Okres rozliczeniowy dla tego konta trwa od 29 dnia danego miesiąca do 28 dnia następnego miesiąca. Transakcje muszą zostać zaksięgowane i rozliczone do 28 dnia, więc nie warto zwlekać z płatnościami kartą do ostatniej chwili. Transakcje rozliczone to te widoczne w Historii, nie w Blokadach (po zalogowaniu do ING BankOnLine). Co ważne nie aktywna karta nie zwalnia z opłaty, dopiero jej zamknięcie. |
Pierwszy niepełny okres rozliczeniowy
Kolejna kwestia to pytania o pierwszy okres rozliczeniowy w banku po otwarciu konta. Otóż gdy jest to okres niepełny, opłata nie zostanie pobrana, nawet jeżeli klient nie spełnił warunku wydatków kartą na minimalną kwotę. Wypłaty z bankomatów i wpłaty w wpłatomatach to operacje gotówkowe, które nie wliczają się do transakcji zwalniających z opłaty za kartę.
Rachunki firmowe
W przypadku kont firmowych okres rozliczeniowy w banku ING twa pełny miesiąc kalendarzowy.
Zamknięcie albo zastrzeżenie karty
Jeżeli w okresie rozliczeniowym karta zostanie zastrzeżona albo zamknięta. Zaś klient nie wykona transakcji kartą na minimalną kwotę ustaloną przez bank. Opłata zostanie naliczona proporcjonalnie za ilość dni do zamknięcia, albo zastrzeżenia karty.
Wątpliwości i reklamacje
ING Bank Śląski w przypadku wątpliwości zachęca do kontaktu, pod numerem telefonu 32 357 00 12. Ewentualnie przez przesłanie zapytania w zakładce „Wiadomości” w systemie transakcyjnym. Gdy opłata na skutek błędu w systemie zostanie pobrana za pierwszy niepełny okres rozliczeniowy. Możliwe jest złożenie reklamacji i jej zwrot. Gdy na koncie zabraknie środków na pobranie opłaty przez bank, w saldzie rachunku powstanie zadłużenie.
Myślałam że dla konta firmowego jest taki sam jak dla osobistego Direct. Marcin jesteś tego pewien że to pełny miesiąc kalendarzowy?
Tak, jestem. To na obecną chwilę oficjalna informacja od ING.