Wielu z nas skorzystało z lokaty w BGŻ Optima (wirtualnym oddziale Banku BGŻ), która na początku 2015 roku dawała jeszcze 4% zysku w skali roku. Lokata Bezkarna domyślnie zakładana była na 3 miesiące. Sam także założyłem tę kwartalną lokatę i dość niedawno przypomniałem sobie o jej istnieniu. Opiszę jak wygląda proces zamknięcia lokaty dla klientów, którzy szukają takiej informacji w sieci.

Lokaty BGŻOptima nie zamkniesz w oddziale

Po zakończeniu lokaty środki wróciły automatycznie na konto, z którego zostały przelane wcześniej do BGŻ Optimy. Lokata Bezkarna z powodu obniżki oprocentowania stała się dla mnie zbędna i postanowiłem gdzie indziej ulokować oszczędności, więc zdecydowałem się ją zamknąć. Przechodząc akurat obok oddziału Banku Gospodarki Żywnościowej (BGŻ) postanowiłem sprawdzić czy Lokatę Bezkarną uda się zamknąć w placówce. Niestety Pani pracująca w oddziale nie kojarzyła nawet nazwy tej lokaty w ofercie banku. Z uśmiechem oznajmiła mi, że nie ma dostępu do produktów BGZ Optima w systemie. Pozostało, więc sprawdzić jak mogę zrobić to w wolnej chwili online. Jednocześnie zauważyłem że pełnomocnik w NEST Banku ma rachunek praktycznie za darmo, co szybko przypieczętowało moją decyzję.

Zamykanie Lokaty Bezkarnej przez Internet

zamykanie lokaty bgz optima
Źródło: BGŻ Optima

Nie natrafiłem na instrukcję odnośnie zamykania Lokaty Bezkarnej na stronie bgzoptima.pl. Informację tę znalazłem przeszukując zasoby sieci. Otóż wystarczy zalogować się do bankowości elektronicznej Optimy (https://moje.bgzoptima.pl). Logujesz się wprowadzając numer klienta, hasło do serwisu transakcyjnego oraz kod SMS, który otrzymasz na swoją komórkę. Następnie przechodzisz do zakładki Osobiste > Poczta BGŻOptima > Nowa. Wysyłasz wiadomość wewnętrzną pocztą elektroniczną banku informując o chęci zamknięcia lokaty. Nie musisz przy tym podawać żadnego powodu tej decyzji.
Moja wiadomość brzmiała tak:
Niniejszym wypowiadam umowę konta i lokaty w BGŻOptima z zachowaniem okresu wypowiedzenia.

Następnego dnia dostałem pozytywną odpowiedź zwrotną:

Szanowny Panie, uprzejmie informuję, iż Pana Wypowiedzenie Umowy Ramowej zostało zarejestrowane w systemie BGŻOptima. Zgodnie z Regulaminem konto zostanie zamknięte po upływie jednego miesiąca.
Jednocześnie informuję, iż zgodnie z Regulaminem, rozwiązanie Umowy Ramowej następuje z upływem okresu wypowiedzenia i skutkuje zamknięciem wszystkich Rachunków oraz Portfela Inwestycyjnego, a także:
1) zablokowaniem dostępu do Konta BGŻOptima oraz
2) zaprzestaniem przyjmowania jakichkolwiek Dyspozycji.
W przypadku wystąpienia środków na dzień zamknięcia Konta, kwota zostanie przekazana na aktywny rachunek powiązany.
Informuję, że potwierdzenie zamknięcia Konta i wypowiedzenia umowy ramowej uzyska Pan telefonicznie, kontaktując się z naszym Centrum Obsługi Klienta pod nr tel: 22-574-37-00 lub 0-801-280-280 od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 22:00.

Środki nie zawsze wracają na konto automatycznie

Po wypowiedzeniu umowy lokaty środki automatycznie wrócą na powiązane konto. Jednak w przypadku zakończenia tylko jej terminu (bez zamknięcia) mogą nadal znajdować się w BGŻ Optimie. To co się z nimi stanie zależy od tego jaka była Twoja decyzja podczas jej zakładania. Jeżeli otwierając Lokatę Bezkarną wyraziłeś chęć jej odnowienia, po 3 miesiącach nastąpi automatyczne odnowienie na ten sam okres (oprocentowanie może być zmienione przez bank). W drugim przypadku, jeżeli nie wyraziłeś zgody na automatyczne odnowienie Lokaty Bezkarnej, po upływie jej terminu środki wraz z odsetkami zostaną zwrócone na Twój rachunek, z którego nastąpiło zasilenie lokaty.

4.74 avg. rating (94% score) - 34 votes