Zarabiając w Internecie, zwłaszcza w programach partnerskich i innych systemach reklamowych spotkasz się z wieloma formami rozliczeń kampanii. Jedną z najpopularniejszych jest model prowizji CPL. Firmy określają ten typ wynagrodzenia, jako koszt zainteresowania produktem. Takie wyjaśnienie nie jest jednak wystarczająco jasne. Dlatego postanowiłem nieco dokładniej opisać ten model rozliczeń online. Stosowany nie tylko przez sieci afiliacyjne, ale również wiele firm prowadzących kampanie reklamowe i typowo sprzedażowe online. CPL nie bez przyczyny nazywany jest „generatorem leadów online”.

Czym jest CPL?

zaliczka czy zadatek różniceCPL (Cost Per Lead) można określić jako prowizję za dostarczenie prawidłowych danych kontaktowych klienta. Wynagrodzenie otrzymujemy za każdego unikalnego użytkownika, który zostanie przekierowany na stronę docelową (reklamodawcy) i samodzielnie wypełni formularz albo zarejestruje się w witrynie. Tłumacząc dosłownie Cost Per Lead, to po polsku koszt za lead, czyli za wypełniony wniosek lub formularz. Niezależnie od tego, ile kliknięć lub wyświetleń będzie miał baner reklamowy albo link afiliacyjny. Tego typu kampanie sprawdzają się szczególnie dobrze również w innych sytuacjach. Gdy reklamodawcy tworzą listę mailingową albo program nagród lub inny system pozyskiwania członków.

Wynagrodzenie za dane kontaktowe

pisanie notatek planu
sxc.com

Przykład modelu CPL to osoba zainteresowana produktem, która zostaje przekierowana za pomocą linku na stronę pożyczkodawcy. Gdzie nastąpiło prawidłowe wypełnienie wniosku o pożyczkę. Prowizje w modelu CPL otrzymujesz niezależnie od tego, czy potencjalny klient skorzysta z produktu. Oczywiście tylko, jeżeli pozyskane dane potencjalnego klienta są prawdziwe i zostaną potwierdzone np. podczas kontaktu telefonicznego. Przekonanie go do produktu jest już zadaniem reklamodawcy, np. działu call center. Kampanie Cost Per Lead są dość bezpieczne pod względem ochrony danych osobowych. Gdyż konsumenci przesyłają najczęściej tylko podstawowe dane kontaktowe.

4.61 avg. rating (92% score) - 23 votes