Bank SMART – Wasze pytania i odpowiedzi
Od pewnego czasu dostaję dość dużo pytań odnośnie opisywany przeze mnie Nest Bank opinie i opłaty tak jak dla wcześniejszego SMART Banku są pozytywne. Nie jestem pracownikiem tego banku, nie mam tak szerokiej wiedzy na temat jego produktów, jak chociaż by pracownicy infolinii. Nie mniej jednak rozumiem skąd pojawiają się na blogu Wasze pytania. Sam miałem problemy z uzyskaniem na nie odpowiedzi. Kontakt mailowy oraz przez formularz kontaktowy jest dość utrudniony. Zadając pytania w ten sposób (ponad tydzień temu) odnośnie posiadanego Smart Konta, nie doczekałem się odpowiedzi do dziś. Pomogła mi dopiero infolinia, gdzie kontakt z konsultantem okazał się dość szybki. Udało się połączyć po kilkunastu sekundach czekania.
Centrum Obsługi Klienta Banku SMART
Mamy do dyspozycji infolinię telefoniczną Banku SMART. Pod numerami 801-800-188 oraz (22) 438-41-41 uzyskamy potrzebne odpowiedzi. Także te, których nie znajdziemy na stronie banku.
Infolinia działa w godzinach:
- Poniedziałek-Piątek: 8.00-20.00
- Sobota: 8.00-16.00
Co ważne udało mi się połączyć z konsultantem bez podawania numeru NIK klienta, wystarczy wybrać 0 gdy zgłosi się automat.
Wasze pytania i odpowiedzi
Poniżej przedstawię pytania, na które znalazłem albo udało też mi się uzyskać odpowiedzi w Centrum Obsługi Klienta.
1. Dostaję kartę Visa czy Master Card i czy mogę płacić nią płacić na zagranicznych sklepach typu AliEkspres a w Polsce Allegro?
Obecnie wydawana jest tylko karta debetowa VISA. Kartą można płacić w polskich i zagranicznych sklepach internetowych (o ile dany sklep oferuje taką możliwość).
2. Jak włączyć lub wyłączyć wyciąg papierowy?
Domyślnie włączony jest darmowy wyciąg elektroniczny, który przychodzi na podany adres mailowy. Wyciąg papierowy może zostać uruchomiony na infolinii na życzenie klienta i jest to koszt 5zł miesięcznie.
3. Czy NIK nadany przez bank można zmienić na swój unikatowy login tak jak jest to możliwe w mBanku? Nie mam zamiaru zapamiętywać kolejnego numeru… I jeszcze jedno pytanie na porównywarkach w sieci ludziska piszą, że pierwsze trzy przelewy są darmowe a potem już 5zł natomiast w pdf ze strony mówi ze przelewy wszystkie są free. Gdzie leży prawda?
NIK jest nadawany przez bank i ze względów bezpieczeństwa nie można go zmienić. Jeżeli chodzi o przelewy krajowe z konta osobistego (Smart Konta) to są one darmowe bez limitu.
5. Czy można wpłacić kasę na konto poprzez wpłatomaty BZ WBK?
Nie, obecnie Bank SMART nie posiada wpłatomatów. Oprócz przelewów pieniądze można wpłacać gotówkowo na konto w oddziałach innych banków albo na poczcie.
6. Czy otwierając konto można otworzyć również konto walutowe w Euro, a następnie wewnątrz konta zrobić przewalutowanie na złotówki?
Tak, po otwarciu Smart Konta można otworzyć konto walutowe w euro. Przewalutowanie z euro na złotówki jest robione automatycznie przy przelewie z konta walutowego na „złotówkowe”.
7. Czy z zagranicy można wpłacać na to konto euro?
Wpłaty w euro z zagranicy na Smart Konto zostaną automatycznie przewalutowane na PLN. Chyba, że założysz do niego konto walutowe w euro.
8. Czy można to konto mieć wspólnie z żoną? Wspólny rachunek, ale osobne loginy, osobne telefony do potwierdzeń i osobne karty płatnicze?
Tak, konto wspólne w Banku SMART działa obecnie na zasadzie pełnomocnictwa. Po otwarciu Smart Konta na infolinii można zlecić ustanowienie Pełnomocnika do rachunku. Pełnomocnik może dostać osobny login, hasło i kartę płatniczą.
9. A ja mam problem, bo w przelewie zwrotnym nie wpisano mi nigdzie mojego Numeru Identyfikacyjnego Klienta (NIK), więc nie mogę się zalogować pomimo otrzymania sms-em jednorazowego kodu dostępu.
Na stronie banku czytamy: Co zrobić jeśli zgubię lub zapomnę swój NIK (Login)? Odpowiedź: „Możesz odzyskać swój NIK dzwoniąc na naszą infolinię. Podczas rozmowy konsultant przeprowadzi weryfikację Twoich danych osobowych i przekaże Ci Twój NIK”. Przekonałem się że to NIEMOŻLIWE, bo pod dwoma numerami infolinii automat wymaga przed połączeniem z konsultantem podania numeru NIK. I kółko się zamyka.
Jest to możliwe, wystarczy po uzyskaniu połączenia wybrać 0 aby połączyć się z konsultantem (w przypadku braku NIK) 🙂
10. A jak wygląda sprawa z przelewami przychodzącymi i wychodzącymi? Czy bank nie opóźnia przelewów?
Każdy bank ma wyznaczone sesje Elixir do księgowania standardowych przelewów przychodzących i wychodzących. W Banku SMART są to:
Sesje przychodzące:
- 11:30
- 15:30
- 17:30
Sesje wychodzące (przedział czasowy):
- 8:30 – 9:00
- 11:30 – 12:00
- 14:00 – 14:30
11. Witam, zastanawia się nad założeniem tutaj konta. Chciałbym zapytać czy można mieć dwie karty VISA do jednego konta? I jakie są wtedy opłaty?
Dwie kary mogą zostać wydane do konta wspólnego (po ustanowieniu pełnomocnictwa). Nie ma takiej możliwości dla indywidualnego Smart Konta. Obecnie brak jest opłat za użytkowanie dwóch kart przez posiadacza konta i pełnomocnika.
Witam. Mam konto w smart banku. Posiadam numer NIK ale haslo sms gdzies zapodzialam. Zmienilam numer telefonu i w zaden sposob nie moge dodzwonic sie do zywego czlowieka z banku aby sie tym zajal wciaz laczy mnie z automatem. Prosze niech mi ktos powie co zrobic w takiej sytuacji!!!!
Witam. Infolinia Banku SMART działa w godzinach:
8.00-20.00 (poniedziałek-piątek)
8.00-16.00 (sobota)
tel 801-800-188 albo 22 438-41-41
Nie ma problemu z dodzwonieniem się do konsultanta. Proszę po odsłuchaniu początkowej informacji wybrać 0 (połączenie z konsultantem).
Link do wniosku o osobiste Smart Konto w PLN:
-> Wniosek o Smart Konto w Banku Smart <-
Jakie dokumenty będą mi potrzebne do założenia rachunku osobistego?
Wystarczy dowód osobisty lub paszport, wydane przez kraje UE. Dokument musi być oczywiście aktualny.