Nadszedł czas, aby zamknąć konto oszczędnościowe w PKO Banku Polskim. Z rachunku korzystałem dość rzadko, ponieważ posiadam konta w innych bankach. Postanowiłem zlecić procedurę w oddziale, wypłacając jednocześnie zgromadzone środki, był to rachunek oszczędnościowy bez karty. Likwidacja konta osobistego przebiega podobnie. Poniżej opiszę cały proces zamykania konta w PKO BP. Podpowiadam, na co zwrócić uwagę i ile czasu musiałem na to poświęcić.Zamknięcie konta w PKO BP

Likwidacja konta w PKO Banku Polskim

W placówce banku jak zwykle zastałem kolejkę oczekujących. Niestety zamknięcia rachunku nie można dokonać przez Internet. Pisemne wypowiedzenie umowy korespondencyjnie nie wchodziło w grę, gdyż chciałem mieć od razu dostęp do wypłacanej gotówki. Był to oddział, w którym zakładałem konto, ale z tego co wiem wypowiedzieć umowę można w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego.

Etap I – Klienci indywidualni

pko bank polski likwidacja konta

fot. PKO BP

Pierwszym etapem było „odsiedzenie swojego” na krzesełku w kolejce do stanowiska Klienci indywidualni. Czyli około 10 minut czekania, ponieważ pomimo dwóch stanowisk tylko jedno było czynne. Na stanowisku wystarczył mój dowód osobisty, którego dane zostały wklepane do systemu informatycznego banku. Obsługująca mnie Pani jako dobry „sprzedawca” zaproponowała mi inne konto zamiast obecnego. Moja odmowa została przyjęta z godnością, nie było dalszych prób i nalegania. Kolejne kilka minut to oczekiwanie na wydruk dyspozycji zamknięcia rachunku. Nie musiałem nic wypełnić, wystarczył jeden podpis (musi być zgodny z wzorem podpisu). Otrzymałem informację, iż konto zostanie zamknięte po wypłacie środków w kasie.
Niestety nie poprosiłem o kopię pisemnego potwierdzenia dyspozycji zamknięcia rachunku oszczędnościowego, jedyny (podpisany przeze mnie) egzemplarz został w banku. Mam nadzieję ze w moim przypadku nie będzie błędów proceduralnych i nie zostanę obciążony opłatami za konto po kilku latach od jego zamknięcia. Czytałem dopiero teraz o takim dziwnym przypadku w PKO BP.

Etap II – Obsługa kasowo-transakcyjna

Kolejny etap polegał na przejściu do stanowiska Obsługa kasowo-transakcyjna. Tutaj pomimo dwóch czynnych stanowisk kolejka była dłuższa i na krzesełku spędziłem kilkanaście minut. Liczba klientów przeprowadzających operacje gotówkowe w oddziale PKO BP nie zmalała chyba zbyt mocno w ostatnich latach. Pomimo bankomatu na zewnątrz i dostępu do rachunków przez Internet. Tutaj wyplata środków i wydrukowanie potwierdzenia trwało tylko kilka minut.

O tym pamiętaj:

  • Do zamknięcia konta w oddziale PKO BP wystarczy Ci dowód osobisty i karta płatnicza (jeżeli była wydana do rachunku).
  • Twój podpis musi być zgodny z wzorem podpisu, który ma bank.
  • Może być potrzebnych minimum kilkadziesiąt minut „wolnego czasu” (kolejki) ;-)
  • Istotne jest, aby w momencie zamykania rachunku, nie było na nim żadnych zobowiązań finansowych wobec banku (np. niespłacony debet, odsetki, opłaty). Jeżeli takie wystąpią trzeba będzie uregulować je w kasie.
  • Przy likwidacji konta osobistego zamykane są powiązane z nim usługi dodatkowe, np. usługi iPKO.
  • Poproś o pisemne potwierdzenie dyspozycji zamknięcia konta z pieczątką. Bank powinien na Twoje życzenie wydać kserokopię tego dokumentu.

Cała procedura wraz z oczekiwaniem w kolejkach trwała ok. 40 – 45 minut. Gdyby nie mój smartfon na którym w międzyczasie tworzyłem szkic tego wpisu ;-) , zapewne czas dłużył by mi się bardziej.

Zamknięcie konta PKO BP w oddziale
52 głosy, średnia: 4.87 (wynik: 97%)