Na pewno nie raz słyszałeś o możliwości zarabiania pieniędzy w Internecie. Sposobów na zyski z sieci jest wiele. Choćby pisanie artykułów na zlecenie (copywriting), reklama banerowa na stronie, wpisy sponsorowane z alokacją produktu, płatne linki albo sprzedaż produktów. Jedną z metod, która w ostatnim czasie zyskała na popularności jest afiliacja.

Część osób zachwala ten system jako przynoszący duże korzyści finansowe; zaś sam schemat działania jako dający korzyść obydwu stronom. Inni podchodzą do afiliacji w negatywny sposób. Twierdząc, iż ta form zarabiania ma wiele istotnych wad, zaś rynek w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny. Rośnie ilość blogerów, stron i for dyskusyjnych, które korzystają z takiego modelu zarabiania. Zapraszam do poznania ciemnych i jasnych stron zarabiania w programach afiliacyjnych.

Czym jest afiliacja?

zmiana banku na inny

pixabay.com

System afiliacyjny, nazywany również partnerskim polega na polecaniu określonych produktów. Osoba polecająca (wydawca) otrzymuje prowizje od każdego sprzedanego egzemplarza produktu lub usługi. Zaś dostawca określonego towaru płaci osobie polecającej prowizję od np. każdej sprzedanej sztuki. Wydawca albo inaczej afiliant to każda osoba, która jest w stanie polecać produkty w internecie.
Rynek afiliacyjny w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny. Jednak w porównaniu do większych rynków takich jak angielski albo rosyjski, cięgle jest niewielki. Procentowa ilość sprzedawanych produktów w naszym kraju w ramach systemów afiiacyjnych jest nadal stosunkowo niewielka. Stanowi zaledwie do kilku procent całkowitej wartości sprzedaży w Internecie.

Zalety afiliacji

Polecanie w ramach afiliacji jest modelem efektywnościowym. System taki ma przewagę nad reklamą na bilbordach, spotach telewizyjnych, prasie oraz w Internecie. Rozliczenie odbywa się za efekt dokonany, czyli zwykle konkretną sprzedaż. Bez tracenia środków finansowych na inne cele reklamy. Wydawcy posiadający duży ruch na posiadanych stronach, blogach i forach, internetowych mogą sprzedawać dużą ilość produktów. Zwłaszcza, jeżeli kategoria oferowanych dóbr jest dopasowana do tematyki posiadanego serwisu internetowego.

Wady systemów partnerskich

Nie brakuje również negatywnych głosów krytyki wobec modelu zarabiania na afiliacji. Część wydawców narzeka oficjalnie na dostawców produktów i usług. Najczęstszymi zarzutami są nieprawidłowe rozliczenia sprzedaży na niekorzyść afiliantów. Zaniżanie ilości potwierdzonych i sprzedanych produktów jest częstą przyczyną zrywania współpracy z dostawcami. Część wydawców może w ogóle nie otrzymać prowizji od sprzedaży, jeżeli trafi na nie uczciwego pośrednika. Często podnoszonym argumentem na niekorzyść afiliacji są opóźnienia w płatnościach ze strony reklamodawców. Mogące dochodzić w różnych branżach nawet do kilku miesięcy.

Zarobki wydawców

pieniądze wydatki konto

Źródło: pixabay.com

Wokół zarobków w systemach partnerskich narosło już wiele mitów i legend. Od opisów niebotycznych zysków po ostrzeżenia o oszustach, którzy nie wypłacają części albo całości należnych prowizji.

Tak naprawdę na zyski liczone w dziesiątkach albo setkach tysięcy złotych rocznie mogą liczyć tylko nieliczni wydawcy (afilianci). Dysponujący bardzo dużą liczbą unikalnych użytkowników na stronie albo bazą adresów e-mail. Często mający również status eksperta w danej dziedzinie. Pozostali, których jest według różnych źródeł ponad 90% nie zarabiają wcale albo niewielkie kwoty w skali miesiąca lub roku. Liczone w setkach, rzadziej tysiącach złotych. Większość działających w systemach partnerskich traktuje sprzedaż w sieci afiliacyjnej jako dodatkowe źródło dochodu.

Zalety i wady zarabiania na afiliacji
  • 4.86 / 5 5
57 głosów, średnia: 4.86 (wynik: 97%)